Fiatal utca - Ahol a jővőd találod!

Útmutató a hatékony szünethez

1. Tervezd meg a napodat a szünetekkel együtt!

Egy átlagos munkanap sokszor gyorsan eltelik a meetingek, az egymást követő ügyfelek és a sok halaszthatatlan (vagy éppen nem is) feladattal; észre se vesszük és hipp-hopp itt a délután, mi pedig meg sem álltunk egész nap. Ha tudatosan megtervezed, mikor fogsz néhány rövidebb szünetet tartani, azzal lehetőséged lesz feltöltődni, így a munkádhoz szükséges energiából, koncentrációból se leszel híján a nap végén.

2. Legyenek élvezetesek a szüneteid!

Sokszor halljuk, hogy az a legjobb, ha valamilyen mozgást iktatunk be szünetként, és kétséget kizáróan a mozgás jót tesz az egészségnek, de nem feltétlenül mindig a legjobb módszer az energiafeltöltődésre. Kulcsszó, hogy olyat csináljunk, amit élvezünk, pusztán azért, mert az nem igényel plusz mentális energiát. Ha szeretsz a szabadban lenni, akkor menj ki egy rövid séta erejéig. Ha szereted a híreket böngészni, akkor nyisd meg a kedvenc hírportálod és olvasgass egy ideig. Lényeg, hogy valami olyan legyen, amit valóban élvezel és ténylegesen használ neked.

3. Ne várj a nap feléig a szünettel!

A hosszú irodai munka a monitor előtt nagyon is le tudja fárasztani az embert: ilyenkor nem érdemes délutánig várni a kávészünettel! Az egésznapos energiaszint fenntartása érdekében nap elején beiktatott szünetek sokkal hatásosabbak, mint a délutániak.

4. Tarts több rövid szünetet!

A néhány, hosszabb szünet helyett sokkal hatékonyabb, ha inkább több, rövid szünetet iktatunk be a napunkba. Lehet, hogy elsőre meglepően hangzik, hogy egy 5 perces szünet jobban feltölt, mint a 3 órás munka utáni félórányi pihenő, de a lényeg itt is a rendszerességben rejlik. A rövid, de gyakoribb szünetek segítenek, hogy kiegyensúlyozottabbak, eredményesebbek legyünk, hogy az energiaszintünk egyenletes maradjon az egész nap során.

 

Szerencsére az a régi nézet, hogy a szünet csak időpocskolás és hátráltatnak a munkavégzésben, végleg megdőlt. A munkahelyi produktivitásnak nemhogy árt, de kifejezetten használ a rendszeres, rövid szünet, továbbá a munkahelyi elköteleződést is nagyban elősegíti. Lehet, hogy eleinte nehezünkre esik majd ezeket az 5 perces kikapcsolódásokat beiktatni, de hosszútávon mindenki nyer vele: a munkáltató és a munkavállaló egyaránt.

Szerencsés Gabriella

Kövess minket Facebookon: http://hu-hu.facebook.com/FiatalUtca/

És Instagramon is: http://www.instagram.com/fiatal_utca

Források:

Hunter E. M., Wu C. (2016). Give Me a Better Break: Choosing Workday Activities to Maximize Resource Recovery. The Journal of Applied Psychology, 101(2):302-311