Fiatal utca - Ahol a jővőd találod!

Hogyan hozd ki a maximumot a LinkedIn profilodból? I. Hogyan töltsd ki az adatlapodat, hogy profinak tűnj?

Ha okosan használjátok a LinkedIn-t, akkor szakmai kapuk nyílhatnak meg előttetek. Mi pedig egy 4 részes cikksorozattal készültünk nektek, amelyben megmutatjuk, hogyan tudjátok a legtöbbet kihozni az oldalból. Az első részből arról olvashattok, hogyan (és miért) töltsd ki a profilodat. Tartsatok velünk!

AZÉRT FONTOS, HOGY FOGLALKOZZ A LINKEDINEDDEL, MERT…

Mert ez a legtöbb felhasználó által használt szakmai közösségi oldal, amely a kapcsolati hálód bővítésétől egészen az új állásod megtalálásig a segítségedre lehet, ha a megfelelően tudod használni az oldalt. Kezdetnek kezd azzal, hogy a megfelelően és lehető legrészletesebben kitöltöd a profilodat, amelyet mutatunk lépésről lépésre.

1. MUNKATAPASZTALAT (Experience)

A legfontosabb adat, amelyet megadhatsz magadról az oldalon, az eddigi munkatapasztalataid. Ez segíthet megmutatni a toborzóknak, hogy mennyire tapasztalt vagy, de az oldal össze is fog tudni kötni a korábbi munkatársaiddal, akik értékes kapcsolatokat jelenthetnek számodra. A teljesen irreleváns diákmunkákat (pl. szórólapozás) nyugodtan kihagyhatod természetesen a felsorolásból.
Ügyelj rá, hogy az általad megadott adatok aktuálisak legyenek, és tartalmazzák a konkrét cégneveket, a pozícióidat, a megfelelő dátumokat és az adott munkára jellemző legfontosabb kulcsszavakat (ezzel megkönnyíted a toborzóknak, hogy rád találjanak).
A legprofibb felhasználók megadják a munkatapasztalataik leírásához a konkrét felelősségi körüket, a legfontosabb feladataikat és néhány linket, amivel kézzel foghatóbbá válik, hogy hol is dolgoztál: például az adott cég weblapját, valamilyen cikket magukról, amelyben a projektjükről beszélnek. Még nagyobb hatást tehetsz az olvasódra, ha leírod az adott munkakörben elért legnagyobb sikeredet is (Pl.: 1 éves munkám során 100 gyereket tanítottam hegedülni.)

2. TANULMÁNYAID (Education)

A korábbi tanulmányok is jó ajánlólevélként szolgálhatnak. Illetve, ahogy az előző munkahelyekre, az iskolákra is igaz, hogy a LinkedIn segíteni fog összekötni téged a társaiddal, akik segíthetik a szakmai előrejutásodat (pl. beajánlhatnak egy-egy állásinterjúra).

3. ÖNKÉNTES TAPASZTALAT (Volunteering Experience)

Ez a rész különösen a munkatapasztalattal még nem rendelkező pályakezdőknek lehet fontos, akiknek segíthetnek vonzóbbá válni a toborzók szemében. A tapasztalattal rendelkezők pedig megmutathatják az érző oldalukat (pl. ha egy gyermekkórház kifestését segítették) vagy kiemelkedhetnek a tömegből azzal, hogy egy más oldalukat is megvillantják az ilyen munkákkal. Itt is emlékezetes benyomást tudsz gyakorolni, ha leírod az adott önkéntes munka során tapasztalt legnagyobb sikeredet.

4. KÉSZSÉGEK (Skills)

A felmérések szerint, azokat az embereket, akik legalább 5 készséget megadnak, 33-szor gyakrabban keresik fel a toborzók és 17-szer több profilmegtekintést vallhatnak a magukénak. Ha nem tudod, hogy milyen készségeket írj be magadnak, nézd meg néhány olyan ember profilját, akik ugyanazon a szakterületen dolgoznak, mint te, de természetesen rád is legyenek igazak az általad megadott információk.

5. DÍJAK ÉS KITÜNTETÉSEK (Honors & Awards)

Az általad elnyert díjakkal azt prezentálhatod, hogy kiemelkedő munkát tudsz nyújtani és rendkívül szorgalmas vagy. Értelemszerűen szakmailag releváns díjakat adj meg, az általános iskolai kerületi sportversenyek nem tartoznak ezek közé. smiley

ÉS AKKOR NÉZZÜK MINDEZEK ÖSSZEFOGLALÁSÁT:

6. ÖSSZEFOGLALÁS (Summary)

Az Összefoglalás tulajdonképpen egy ún. elevator pitch (erről bővebben itt olvashatsz: http://fiatalutca.hu/node/122), amelyben úgy kell bemutatnod magad, hogy az egyedi és emlékezetes legyen. A szakértők szerint, ha az Összefoglalód legalább 40 szavas, akkor az gyakrabban jelenik meg a keresésekben. Úgy fogalmazd meg ezt a szöveget, hogy az tartalmazza:

  • a rövid sztoriját, hogy ki is vagy te;
  • most épp mit csinálsz (tartalmazzon kulcsszavakat);
  • néhány dolgot, ami érdekel;
  • pár jövőbeni (szakmai) célodat esetleg;
  • és a lelkesedést a területed iránt.

Ne félj megmutatni a személyiségedet vagy akár a humorodat!

7. CÍM (Headline)

Ez fog megjelenni a neved alatt a LinkedIn-en, vagyis, ha azt szeretnéd, hogy nagyobb eséllyel kattintsanak a profilodra, akkor valami érdekeset, de szakmailag mégis relevánsat kell írnod.

+1. Kapcsolódj emberekkel!

A szakértők azt szokták tanácsolni, hogy legyen legalább 50 kapcsolatod az oldalon, mert ha kevesebb van, akkor az nem nyújt pozitív képet rólad a toborzóknak. Ezt a számot könnyű lesz elérned, ha bejelölöd a barátaidat, ismerőseidet, az iskolatársaidat és a szakmai köreidből ismert embereket. Ha valaki olyat szeretnél bejelölni, aki esetleg nem emlékszik rád, vagy egyáltalán nem ismered, mindenképp küldj a bejelöléskor személyes üzenetet számára, hogy tudja, ki vagy és honnan lehettek ismerősek egymás számára.

Ezen kívül csatlakozz csoportokhoz is, pl. az egyetemi csoportodhoz vagy a szakterületedhez köthetőekhez.

Szőnyi Fanni Zsófia

 

Kövess minket Facebookon: https://www.facebook.com/FiatalUtca/
És Instagramon is: https://www.instagram.com/fiatal_utca/

 

Felhasznált irodalom:

PwC Personal Branding ebook
https://www.learnhowtobecome.org/ultimate-linkedin-guide/
https://prowly.com/magazine/building-personal-brand-linkedin/?utm_campaign=crowdfire&utm_content=crowdfire&utm_medium=social&utm_source=pinterest
https://www.themuse.com/advice/the-31-best-linkedin-profile-tips-for-job-seekers