Fiatal utca - Ahol a jővőd találod!

Hogyan hozd ki a maximumot a LinkedIn profilodból? II. A képekről

Ha okosan használjátok a LinkedIn-t, akkor szakmai kapuk nyílhatnak meg előttetek. Mi pedig egy 4 részes cikksorozattal készültünk nektek, amelyben megmutatjuk, hogyan tudjátok a legtöbbet kihozni az oldalból. A második részből arról olvashattok, milyen (profil- és borító) képeket töltsetek fel az oldalra.

Miért kell beszélnünk a képekről?

Miután a LinkedIn sokszor álláskeresésben és új szakmai kapcsolatok kialakításában is segít, ezért fontos, hogy reális és bizalomgerjesztő képet töltsünk fel magunkról, amelyek a megfelelő üzenetet közvetítik rólunk. Ha pedig már ismerjük a személyt, akit épp bejelölünk, a legjobb, ha azonnal felismer minket a képünk alapján.

A profilképekről

A profilképeden legyen jól kivehető az arcod. Miután az oldalon elég kis méretben jelennek meg a profilképek, ezért az a legjobb megoldás, ha egy arcképet választasz, amelyen könnyen felismernek az emberek.

Mutasd meg a szakmai megjelenésed. Mivel ez nem a Facebook, ezért a képednek is a professzionális oldalat kell szemléltetnie, annak megfelelően, hogy milyen szakmát képviselsz (például egy kreatív designer öltözhet színesebben, mint egy irodai munkát végző személy). Ha lehet, öltözz elegánsan, a kép háttere legyen semleges (pl. egy szürke fal vagy egy műtermi háttér), és ne legyél túl erősen kisminkelve. És még egy dolog, amit szeretnek az emberek elfelejteni: egy aktuális képet osszatok meg magatokról, amelyen valóban hasonlóan néztek ki, mint mostanában. Nem fog túl pozitív képet festeni rólatok, ha az interjún 40 kilóval nehezebben és teljesen más hajszínnel jelentek meg, mivel így a profilotok azt az üzenetet közvetíti rólatok, hogy nem vagytok őszinték.

A pmisac.com a következő tippeket adja az öltözékedre:

„Válassz sötét színeket, mint amilyen a kék vagy a fekete, és ne válassz semmi olyat, aminek a mintája túl élénk. Kerüld a fehéret, mert túl sápadtnak fogsz tőle tűnni, és a piros sem mutat jól online. Lehetőleg ne viselj olyan felsőt, aminek nincs vállpántja, mert úgy tűnhet, mintha meztelen lennél.”

A background képről 

Használd ki a background kép adta lehetőségeket. Mivel a legtöbb felhasználó még mindig a standard opcióként megadott kék képet használja backgroundként, így ha valamilyen profibbnak ható képet töltesz fel, máris kiemelkedsz a tömegből.

Tűnj még profibbnak. Ha valamilyen olyan képet választasz, amely kapcsolódik valamilyen módon a szakmádhoz, akkor a profilod még inkább „összerakottnak” fog tűnni.

Például, ha hangtechnikusként dolgoztok jó lehet a következő kép:

 

Te is el tudod magadnak készíteni a megfelelő borítóképet. Ha sehol sem találtál magadnak megfelelő képet, akkor te is el tudod azt készíteni. Ez tartalmazhatja a logódat, a képedet, és az elérhetőségedet is, de arra figyelj, hogy ha a márkádnak van már egy kialakult színvilága, akkor ez is illeszkedjen hozzá.

TIPP: A legkönnyebben használható szerkesztő program, amely ráadásul ingyenes is, a Canva.

 Szőnyi Fanni Zsófia

 A cikksorozat első részét itt olvashatjátok el: http://fiatalutca.hu/node/157

Kövess minket Facebookon: https://www.facebook.com/FiatalUtca/

És Instagramon is: https://www.instagram.com/fiatal_utca/

 

Felhasznált irodalom:

https://www.thebalancecareers.com/take-a-professional-photo-for-linkedin-2064035
https://www.giraffecvs.co.uk/linkedin-background-image/
https://pmisac.com/event/january-dinner-meeting/