A Hogyan hozd ki a maximumot a LinkedInedből? III. rész: Mit tehetsz még annak érdekében, hogy kitűnj a tömegből?
Ha okosan használjátok a LinkedIn-t, akkor szakmai kapuk nyílhatnak meg előttetek. Mi pedig egy 4 részes cikksorozattal készültünk nektek, amelyben megmutatjuk, hogyan tudjátok a legtöbbet kihozni az oldalból. A harmadik részből arról olvashattok, miket tudtok még bevetni annak érdekében, hogy kitűnjetek a tömegből az oldalon.
ÍRJATOK SZAKMAI CIKKEKET
Az egyik legjobb módja, hogy erősítsétek az énmárkátokat a LinkedIn-en, ha megosztjátok a szakmai témájú cikkeiteket, amik segítségével növelhetitek az oldalatok látogatóinak bizalmát a szakértelmetekben.
A Prowly Magazine a következőt írta a cikkírásról:
„Ha havi egy a szakmába betekintést nyújtó és informatív cikket posztolsz, hamar bele fogsz kerülni a gyakran keresett ipari trendekbe.”
PUBLIKÁCIÓLISTA
Ha már publikáltatok is valamilyen szakmai lapban vagy internetes oldalon, akkor azt mindenképpen osszátok meg a profilotokban, hogy az ismerőseitek el tudják ezeket olvasni.
TÖLTS FEL VIDEÓKAT
Ha adtál már elő valamilyen szakmai témában, amiről van egy videófelvételed, akkor töltsd fel egy videómegosztó oldalra, a linket pedig oszd meg a LinkedIn profilodban. Sokkal könnyebb elnyerni az emberek bizalmát, ha nem csak írásos formában találkoznak veled, hanem látják az arcodat és a hangodat is hallják – erre a célra tökéletesek ezek a videók.
TIPP: Ha a jövőben előadsz valahol, akkor lehetőleg minden esetben készíts/készíttess róla videófelvételt, hogy marketing célokra fel tudd használni később, ha szükség lenne rá.
KÉSZÍTSD EL A PORTFÓLIÓDAT
A learnhowtobecome.org tanácsa:
„Ha a munkád egy széles részét nem könnyű elmagyarázni, – mint amilyen például egy művész, dalszerző vagy bárki más portfóliója egy kreatív területen – linkeld be az oldaladra a professzionális portfóliódat, amely által az ismerőseid könnyebben tudhatnak meg többet arról, hogy mit is csinálsz.”
TARTALOMMEGOSZTÁS
A nem saját részről származó tartalmak posztolása is hozzájárulhat az énmárkád erősítéséhez. A segítségükkel jobban megismerhetik az ismerőseid az érdeklődési körödet, illetve edukálhatod is őket.
VILLANTSD MEG A SZÁMOKAT
Amikor tudod, mutasd meg a számmal is mérhető sikereidet, amelyektől ezek még kézzelfoghatóbbá válnak az olvasó szemében. Wayne Breitbarth a következőt írja például a bemutatkozásában:
„Több mint 100 000 üzletembernek segítettem – a kezdő szinttől elkezdve a CEO-kig – megérteni, hogyan tudják hatékonyan használni a LinkedInt.”
KÉRJ AJÁNLÁSOKAT
Ha tudod, hogy valaki rendkívül elégedett volt az általad végzett munkával, akkor kérd meg, hogy osszon meg az oldaladon egy ajánlást („recommendation”-t), amelyben elmondja, hogy milyen volt a közös munka, miért élvezte azt és milyen eredményeket értetek el / értél el. A legjobb ajánlások specifikusak, így egy-egy kiemelkedő készségedet tudja még inkább erősíteni.
LÉGY AKTÍV
Ha azt szeretnéd, hogy könnyen megjegyezzék a nevedet, aktívnak kell lenned, vagyis rendszeresen kommentelned kell, és válaszolnod is kell a hozzászólásokra.
Szőnyi Fanni Zsófia
A cikksorozat előző részeit itt olvashatod el:
1. rész (Hogyan töltsd ki az adatlapodat, hogy profinak tűnj?): http://fiatalutca.hu/node/157
2. rész (A képekről): http://fiatalutca.hu/node/158
Kövess minket Facebookon: https://www.facebook.com/FiatalUtca/
És Instagramon is: http://https://www.instagram.com/fiatal_utca/
Felhasznált irodalom:
https://prowly.com/magazine/building-personal-brand-linkedin/
https://www.learnhowtobecome.org/career-resource-center/how-to-create-linkedin-profile/